alzheimer.heraklion@gmail.com 2814006046 Νταλιάνη 22 Ηράκλειο Κρήτης

Ασκήσεις για ηλικιωμένους στο σπίτι

ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ

H ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΝΟΣΟ ALZHEIMER  ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΓΙΗ ΓΗΡΑΝΣΗ για το διάστημα αυτό που μένουμε σπίτι απευθύνεται στους ασθενείς τις οικογένειες τα μέλη και τους φίλους της με δημοσιεύσεις μελών της Επιστημονικής Επιτροπής της που διευκολύνουν την καθημερινότητά μας και την βελτίωση της ποιότητας της ζωής μας

«Κορονοϊός και ασκήσεις στο σπίτι  για τους ηλικιωμένους»

Οι μέρες του αναγκαστικού περιορισμού στο σπίτι μπορούν να προκαλέσουν στους ηλικιωμένους απώλεια των λειτουργικών τους ικανοτήτων και να οδηγήσουν σε αυξημένη συχνότητα πτώσεων, μείωση της ταχύτητας βάδισης, μείωση των σωματικών δραστηριοτήτων και της γενικότερης λειτουργικότητας των ατόμων.

Ο εκφυλισμός του νευρομυϊκού συστήματος με την πάροδο των χρόνων, είναι αναπόφευκτο τμήμα της διαδικασίας της γήρανσης, μια κατάσταση που από μόνη της καθιστά απαραίτητη τη φυσικοθεραπεία στα άτομα της τρίτης ηλικίας. Η έκπτωση της φυσικής δραστηριότητας, συνυπάρχει συνήθως με συναισθηματική και συνειδησιακή έκπτωση.

Η πρόληψη των κινητικών προβλημάτων είναι απαραίτητη προκειμένου να διατηρηθεί η καλή υγεία των ηλικιωμένων ατόμων που βρίσκονται απομονωμένοι στο σπίτι. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με διάφορα προγράμματα παρέμβασης που στοχεύουν στη βελτίωση της δύναμης, αντοχής, ευλυγισίας και ισορροπίας, με απώτερο σκοπό την ενίσχυση του μυοσκελετικού, αναπνευστικού και καρδιαγγειακού συστήματος.

Τα προγράμματα μπορούν να γίνουν μέσα από προσομοίωση δραστηριοτήτων της καθημερινότητας όπου ένας ηλικιωμένος άνθρωπος μπορεί:

  • Να ασχοληθεί με την κηπουρική ή άλλη δραστηριότητα στο μπαλκόνι, την αυλή ή τον κήπο.
  • Να τακτοποιεί διάφορα αντικείμενα της κουζίνας σε ράφια χαμηλά ή ψηλά.
  • Να σηκώνεται από την καρέκλα και να ξανακάθεται.
  • Να ορθοστατεί και να πραγματοποιεί μικρά βήματα προς όλες τις κατευθύνσεις (μπροστά, πίσω, πλάι, διαγώνια). Να στηρίζεται στα δύο πόδια ή στο ένα πόδι εναλλάξ.
  • Να μαγειρεύει.
  • Να γράφει, να ζωγραφίζει, να σχεδιάζει.
  • Το περπάτημα αποτελεί την καλύτερη λύση στον κατ’ οίκον περιορισμό, με κίνηση ακόμη και μέσα στο σπίτι και στο μπαλκόνι μας.

Ενδεικτικές ασκήσεις που μπορούν να γίνουν στο σπίτι:

Η φυσική δραστηριότητα εκτός από τη βελτίωση της κινητικότητας και λειτουργικότητας, προσφέρει ψυχολογική και συναισθηματική στήριξη στους ηλικιωμένους γιατί ενισχύει την αυτονομία και ανεξαρτησία τους, μειώνει το φόβο των τραυματισμών και των πτώσεων, αυξάνει την αυτοεκτίμηση και μειώνει την κατάθλιψη, καλυτερεύοντας την ποιότητα ζωής τους.

Στέφανος Πατεράκης PT, MT, MSc (φυσικοθεραπευτής)

Καθηγητής φυσικοθεραπείας, με μεταπτυχιακή ειδίκευση στη Διαχείριση Γήρανσης και Χρόνιων Νοσημάτων. Συνεργάτης και μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής της Εταιρείας Νόσου Alzheimer και Υγιούς Γήρανσης Ηρακλείου «ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ».

ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ και ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΕΑΥΤΟΥΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΥΣ ΜΑΣ !

Με θερμούς χαιρετισμούς και ευχές σε όλους

Το Δ.Σ. της ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

page aside
button.backToTop